fredag 2 juli 2010

Här är äkta humor!

Många vet inte att jag har ett utvecklat sinne för satir och dessutom är jag en hejare på träffande karikatyrteckning. Under penn-namnet Yoko-Yoko var jag under 80-talet Namn och Nytt. Som dom avskydde mig, politikerna, samtidigt som de antingen "ville ha mig eller ville vara mig". I den fräcka andan visar jag här några nytecknade, dräpande politikerkarikatyrer från egen penna.

Mona Sahlin. Satiren kommer fram i det att hon äter Toblerone! Är det så passande? Nej för fasen!

Fredrik Reinfeldt. Blixtskarp satir i det att han är skallig och en fågel har kläckts ur hans äggliknande skalle. Notera: Hakkorset!

Peter Eriksson. Det satiriska inslaget är att han har bar överkropp. Notera: Vackra vädret och fina gässen i bakgrunden. Miljö och så!

Maria Wetterstrand. Är alltså så jäkla tråkig och okarismatisk att hon inte syns. Det blir bra satir.

Leif Pagrotsky. Han är ju så kort, han fick bli lika hög som ett äpple i min satiriska karikatyr. Notera: Penis, pung.

Inga kommentarer: