torsdag 29 juli 2010

När jag tänker tillbaka...

De kanske stoltaste ögonblicken i mitt liv:
När Lasse Berghagen låg med mig i sin merca och sen bönar mig om att fly med honom, jag tackar nej.
När Lill-Babs ringer och frågar mig om hur man bäst tillfredsställer en man i sommar i P1, live, wide nation.
När jag fick huvudrollen i en italiensk thriller, egen loge, egen piccolo, jag var ihop med mördaren.
När Flurrisen fick ungar och alla ville sova och tutta på mig.
När TV3 ringer och frågar om jag vill vara med i programmet Extrema samlare! Får jag betalt frågar jag? Nä, du får hjälp, sa de. Okej då, sa jag. Kommer i höst!

Det jag önskar mest:
Att SVT ska ringa och fråga om jag vill vara med i Stjärnorna på slottet. Jag har faktiskt haft en stor artistkarriär. Jag tycker att det är dåligt att de inte uppmärksammar svenskar som gjort stora avtryck utomlands. Rasister.

Inga kommentarer: