måndag 24 maj 2010

F. Närke arbetar

Jag är ju som känt leg. Distrikta. Som leg. Distrikta har jag som till så många andra avdelningar även tillgång till diabetesavdelningens läkemedelsförråd. Rimbo, jag plockade ihop en blandning tabletter till dig förut idag. Du kommer att bli friskförklarad från diabetesen. När jag var på väg ut från avdelningen mötte jag en gammal kollega i korridoren. En riktigt ful en. Han stannade upp i dörröppningen, tittar på mig med ett utseende och blick som om han sett ett spöke. Den där typen ger jag inte mycket för så jag cyklade rakt emot honom och skrek ur vägen. Ur vägen! skrek jag och körde över hans fot. Jag riktigt avskyr den där karln. Som leg. Distrikta måste man hålla sig ajour. Jag tillbringar natten i linneförrådet och det är inget konstigt med det. God natt så länge.

Inga kommentarer: