onsdag 19 maj 2010

Än kan gubben Bro!

Jag lever. Men det var nära ibland. Ruggigt nära. Fick ett finger avbiten av bocken, men hade tur - den djävulen fick bara med sig lill-lillfingret på vänsterhanden. Ett finger jag sällan använder, men han ändå fick en pil rätt upp i stjärten för besväret.


Det var en riktig närkamp som ni ser. Ska hyvla av de där hornen för vad de gjort mot min arma stjärt. Rätt upp kom de.

Hittade Majaliten liggandes bredvid kaninkungen. Kolla vad hon kråmar sig. Se vad lycklig hon är. Ligger bredvid honom, så nöjd, så nöjd. Ler mot mig. Hånar mig. Där bredvid.


Hon hade allt tur att jag tog henne tillbaka efter att ha skrämt iväg Fader Fora med en välriktad spark rätt upp i stjärten.


Här har vi skånske Mårten Gås. Pre-hartass rätt upp i stjärten.

Inga kommentarer: