måndag 17 maj 2010

Orwell-esque

Allt är förlorat. Fullkomlig revolution här ute. Har blivit jagad från gården av kreaturen. Bössan min har skånska (tvi!) Mårten gås fått tag på, elden är stulen av bockarna, mina byxor sitter på Blå Belgiern, slakten sköter numera stona och Majaliten tillhör Fader Fora, kaninkungen. Vet inte vem som är mest nöjd. Än finns dock hopp. Har täljt mig båge och pil, med pilspetsar från egen tandrad. Sitter på spaning med bågen, iskall, rödnäst, har smalnat av något kring gumpen, har ju ingen mat att tala om.

Helvete, jag är upptäckt. Återkommer…


Manboy är för övrigt ingen orkester, han är ett rödhövdat odjur med ovanligt vackra, raka tänder. Sitter fortfarande i gran här utanför. Lever jag fortfarande och har jag pilar kvar i mitt koger i morgon ska han ner!

Inga kommentarer: