tisdag 11 maj 2010

Riksväg 40

Jo tack de äter allt. Vilka då? Fröken Närke är inte här just nu. Hon är en bit bort men på väg tillbaka. Ingen oro. Det är ingenting konstigt. För övrigt tog jag en brunch i förrgår på avfarten E22 mot skarhult med en man jag träffade där. Det hela mycket trevligt och givande på alla sätt. Han är cyklist liksom jag. Men från Holland. Det är inte jag. Mitt upp i maten uppger karln att jag har en underbar hy och vill fläta mitt hår. Låt bli det där sa jag, bestämt. Usch, att du inte skäms. Usch att du inte skäms, sa jag. Två gånger. Två gånger. Han såg inte ut att skämmas! Nej en karl som inte har någon skam i kroppen ska man cykla ifrån, fort. Och när jag vände mig om såg jag att han hade kråkfötter. Jag har därmed tagit en omväg för att slippa denna människa. Vi skulle nämligen åka samma rutt. Det är ganska mörkt ute just nu.

Inga kommentarer: