söndag 27 juni 2010

jag tror att smöret har gått upp flera hekto.

God morgon och fortsatt trevlig midsommar!!
Tråkigt att ingen kunde dyka upp!!
Herr Olsson Syrsa kom dock och det med besked. Han hade även med sig ett damsällskap till min midsommarfest. Som kvinna måste jag ändå säga att jag är ovanligt flexibel och anpassningsbar. Tycker om överaskningar! Härligt med objudna gäster! Jag kallar henne Spader dam på grund av deras slående likhet. Att hon råkar vara den fulaste i kortleken är inget jag kan råda över. Jag vann Hoppa säck grenen! (I år igen!!) Spader damen ville inte ställa upp till en början, jag tror att hon kände sig underlägsen. Men jag förklarade efter att jag vunnit att hon inte får ställa sig så höga krav på sig själv. Att vi två ligger på så olika nivå och att hon bara skulle må dåligt om hon jämförde sig med mig.

Jag gick sedan en vända i skogen och råkade äta för mycket flugsvamp. Tungan svullnade upp och jag kunde därmed inte hålla mitt årliga midsommartal. Det var 27 minuter långt.

Inga kommentarer: